Aanmelden via Studielink

Aanmelddeadlines

Studenten met een Nederlandse vooropleiding die zich willen aanmelden voor een bacheloropleiding dienen een Verzoek tot Inschrijving te doen in Studielink. Voor deze studenten gelden de volgende deadlines:

• Voor bacheloropleidingen met numerus fixus (Aerospace Engineering, Computer Science and Engineering, Bouwkunde, Klinische Technologie en Nanobiology): 15 januari.
  • Voor bacheloropleidingen met verplichte Studiekeuzecheck (SKC) (Electrical Engineering, Technische Natuurkunde, Technische Wiskunde, Maritieme Techniek, Molecular Science & Technology): 1 mei.
  • Voor bacheloropleidingen zonder numerus fixus of verplichte SKC: 1 september. Wil je vrijwillig gebruikmaken van de Studiekeuzecheck, dan dien je jouw Verzoek tot Inschrijving te doen voor 1 mei.

Voor studenten met internationale (niet-Nederlandse) vooropleiding gelden andere deadlines. Zie deze webpagina over aanmelden met een internationaal diploma.

Vanaf juni worden de aanmeldingen (Verzoek tot Inschrijving) voor het volgende studiejaar verwerkt. Pas wanneer je aan alle inschrijfvoorwaarden hebt voldaan wordt jouw Verzoek tot Inschrijving verwerkt tot een actieve inschrijving bij de TU Delft.

DigiD

Heb je een Nederlands woonadres en een Burgerservicenummer (BSN), dan is het mogelijk om een DigiD aan te vragen en ben je voor het inloggen op Studielink verplicht hiervan gebruik te maken. Het is aan te raden je DigiD tenminste 3 weken voor de inschrijfdeadline aan te vragen en te activeren.

Zodra je met DigiD bent ingelogd haalt Studielink jouw persoonsgegevens op uit het Basisregistratie Personen (BRP). Mocht het opvragen van je persoonsgegevens bij het BRP niet lukken, dan krijg je een scherm waarin je de ontbrekende gegevens moet aanvullen.

LET OP: Het is van belang dat je je gegevens in Studielink invult zoals deze bekend zijn bij de gemeente. Dat kan bijvoorbeeld betekenen dat je een ander adres moet invullen dan waar je daadwerkelijk woont.